Efficient en effectief communiceren

Efficient en effectief communiceren

Beschrijving

Het komt voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we
anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je
jezelf goed profileert richting een klant. Deze training zal hier volledig op ingaan.

 

Doelgroep

De training is heel geschikt voor iedereen die aan de slag wil met het aanscherpen en optimaliseren van de eigen manier van communiceren. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?

  • Je weet dat er werk aan de winkel is binnen je eigen stijl van communiceren (dit heb je zelf opgemerkt of te
    horen gekregen vanuit je omgeving en je kunt je hierin vinden)
  • Je reageert vanuit je eerste emotie en raakt boos, geïrriteerd of ongeduldig
  • Je komt anders over dan je bedoelt en wilt graag begrijpen hoe dit komt
  • Je wilt graag meer inzicht in jouw persoonlijke manier van communiceren
  • Je bent geneigd soms te stellig te reageren (bijvoorbeeld te direct of bot) of je bent juist te voorzichtig
  • Je zou graag wat steviger of overtuigender overkomen in jouw manier van communiceren
  • Je wilt graag leren feedback op een effectieve manier te geven of te ontvangen

Deze lijst is natúúrlijk niet compleet. Iedereen is immers anders. Waar wil jij aandacht aan besteden binnen jouw communicatieve vaardigheden?

Onderwerpen:

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Hoe communiceren wij met elkaar? Inzicht in de manier waarop het communicatieproces werkt.
  • Verbale, non-verbale en para linguale communicatie. Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam en hoe klinkt je stem? En welk effect heeft dit op jouw manier van communiceren?
  • Primair en secundair reageren. Reageer je snel en uit emotie of neem je de tijd om bedachtzaam en tactvol te reageren?
  • Een actieve luisterhouding aannemen. Hoe laat je zien dat je aandacht hebt voor de ander? Dat je echt luistert naar iemands boodschap?
  • Ingrediënten van een goed gesprek. Effectief luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Welke oorzaken liggen ten grondslag aan miscommunicatie?: Bewustwording van ruisfactoren en in het bijzonder ons eigen referentiekader als bron voor miscommunicatie.
  • Feedback geven en ontvangen. Uitleggen welk effect andermans gedrag op jou heeft zonder de ander te veroordelen of verwijten te maken, zodat de ander open staat voor jouw boodschap.

Ter voorbereiding op de training wordt de deelnemer verzocht via het testcentrum de Thomas Kilmanntest te maken. Hier is geen goed of fout aan, het wordt puur ter ondersteuning in de training gebruikt.

Toetsing:

Ter afronding dient deelnemer een Multiple Choice eindtoets via het testcentrum te maken. Indien 70% goed is beantwoord is men geslaagd.

Certificaat:

Bij voldoende resultaat (70%) geeft dit recht op het certificaat ‘Effectief en efficiënt communiceren’

Informatie:

Een actuele prijs, data en trainingslocaties worden weergeven wanneer u op inschrijven klikt.

Om deel te nemen aan deze training is geen voorkennis vereist.

Duur:

Deze training bestaat uit 1 trainingsdag.

Tijden:

Van 09:00 uur tot 16:30 uur.

Lunch:

Inbegrepen.

Vragen?

Kom direct in contact met onze opleidingcoördinator.

Terug naar het complete aanbod

EINDEJAARSAABIEDINGEN!

 

Voordat de prijzen volgend jaar stijgen, hebben we nog een mooie aanbieding voor u samengesteld.

U kunt gebruik maken van de aanbiedingen door op onze webshop de speciale actiepagina te bezoeken.
 
 
 
 

You have Successfully Subscribed!

Trainingen overzichtEfficient en effectief communiceren