GMTO EV Multitester

GMTO EV multitester
Een isolatiemeter en multimeter voor o.a. spanningsloosheid controle, isolatie controle, diagnose op isolatiefouten en het uitvoeren van een aarde continuïteitstest

Hoe werkt DE EV Multitester?
Hoe werkt de GMTO EV Multitester en wat heb ik nodig?


EV Multitester FAQ
Bekijk de meest gestelde vragen over het gebruik van de EV Multitester.


handleiding
Download de laatste versie van de handleiding in het engels.

Technische specificaties
- Metingen in 12V, 24V en 48V en hoogvoltage systemen tot 1000V
- Voltmeter AC/DC: tot 1000V
- Aarde continuïteit test: 0.015 ohm – 2.000 ohm @ 200mA en tot 20 ohm @90mA
- 5 test Voltages: 50V, 100V, 250V. 500V, of 1000V
- Ohmmeter: meet weerstanden van 100 milliohm (0,1Ω) tot 60 Megaohm (60000000Ω)
- Tot 25 Gigaohm (25000000000Ω) tijdens isolatietest
- Dubbel display (om bijvoorbeeld de weerstand en testspanning tegelijk weer te geven)
- Frequency meter: ververst 60x per sec, te zien met analoge bahrgraph
- Met 1 hand een isolatiemeting of potentiaal vereffeningsmeting uitvoeren door een testknop op de meetprobe.
- Detectie en waarschuwing tegen onjuiste aansluiting op de meter
- Metingen volgens CAT III 1000V en voldoet daarmee aan de NEN9140 voor hybride en elektrische voertuigen
- PI / DAR meting
Hoe werkt de GMTO EV multitester
Ontdek isolatie-controle
Deze meter stelt ons in staat om de isolatie tussen het hoogspanningsgedeelte en het voertuigcarrosserie, oftewel de voertuigmassa, te controleren. Het doel is om te verzekeren dat er geen verbinding bestaat tussen deze componenten. Met de meter kunnen we precies deze verbinding testen. Bovendien moeten we de juiste spanning selecteren die op dat moment nodig is voor het systeem. De geselecteerde spanning kan bijvoorbeeld 50, 100, 250, 500 of zelfs 1000 volt zijn. Op deze manier bootsen we de belaste meting na van het hoogspanningssysteem.
Ontdek de essentie van potentiaalvereffening
Met behulp van de GMTO EV Multi-tester kunnen we deze metingen uitvoeren. Het doel van deze test is om te controleren of er een goede verbinding is tussen de behuizing van het hoogspanningscomponent en het voertuigchassis. Deze verbinding is van cruciaal belang om te voorkomen dat isolatiefouten optreden en om de veiligheid van het voertuig te waarborgen.
Spanningsloos maken van een voertuig en de daarbij behorende controle.
Een essentieel aspect van het spanningsloos maken is uiteraard de verificatie ervan: is de spanning daadwerkelijk weg? In dit geval hebben we een stekker losgekoppeld van het batterijpakket, terwijl de inverter aan de andere kant van de stekker nog steeds is aangesloten. De fabrikant van het voertuig adviseert ons om het spanningsverschil tussen deze twee punten te meten, waarbij de gewenste waarde lager moet zijn dan 10 volt.
Veel gestelde vragen (FAQ)
Nog niet beschikbaar…