Uitlaatgasnabehanding en turbo diagnose

uitlaatgasnabehandeling en turbo diganose

Beschrijving

Wat betreft de reiniging van de uitlaatgassen hebben we te maken met het toepassen van roetfilters. Wanneer het bij deze systemen slechts om een filter alleen zou gaan, met een vervangingsinterval net als bij bijvoorbeeld een oliefilter, dan zouden we snel zijn uitgepraat. Roetdeeltjes worden opgevangen in het roetfilter, waarna bij constatering van een vollopend filter wordt geregenereerd. Dit filter werkt niet ‘stand alone’. Dit proces wordt bewaakt door sensoren zoals bijvoorbeeld een drukverschil sensor en temperatuur sensoren. De ‘complexe’ regeling maakt het moeilijk in geval van storing. Voornamelijk wanneer oorzaak en gevolg moet worden uitgesloten.

Euro 6 scherpt de eisen gesteld aan de uitstoot aan. Een belangrijke eis is het verminderen van de CO2 productie. Zo worden er manieren hoe de ademhaling van de motor wordt gereguleerd ontwikkeld, hiermee worden verliezen in de ademhaling vermindert. Dit betekend geavanceerd klep bediening in de motor en het verkleinen van de roterende massa is ook een belangrijke ontwikkeling bij het verminderen van de CO2  productie. Echter de klant wil wel zijn rij comfort, trekkracht en vermogen. Daarom is drukvulling een belangrijke ontwikkeling om dat te bereiken. Hoe herken je nu of de turbo een gevolgschade heeft van roetfilter problemen of juist de veroorzaker hier van is?

Doel

Leer alles over de nieuweste uitlaatgasnabehandelingssystemen en turbo’s.

 
Kernpunten
  • Opfrissen common-rail systemen
  • Ademhaling van de motor
  • Diverse roetfilter technieken
  • DPF diagnose
  • Drukvulling van motoren
  • Turbo diagnose

Onderwerpen:

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de cursus:

  • Waarom passen we common rail toe
  • Waarom passen we common rail toe
  • Ademhaling van de dieselmotor
  • Verwerken van de roetdeeltjes
  • Sensortechnieken
  • Regeneratie strategie
  • Toevoeging aan brandstof
  • Reparatiemogelijkheden roetfilter
  • Drukvulling bij motoren
  • Turbo diagnose
  • Praktische Diagnose aan turbo systemen
  • Vervangen van een defecte turbo
  • Combinaties van drukvulsystemen

Toetsing:

Afsluitend aan deze training kunt u de BKS-toest volgen:

Diagnose uitlaatgasnabehandeling & Turbo Diagnose

Certificaat:

Indien de toets met voldoende resultaat wordt afgesloten, ontvangt u het Ecarr-certificaat.

Informatie:

Een actuele prijs, data en trainingslocaties worden weergeven wanneer u op inschrijven klikt.

Om deel te nemen aan deze training is voorkennis vereist.

Duur:

Deze training bestaat uit 2 trainingsdagen.

Tijden:

Van 13:00 uur tot 19:30 uur.

Diner:

Inbegrepen.

Vragen?

Kom direct in contact met onze opleidingcoördinator.

Terug naar het complete aanbod

Trainingen overzichtUitlaatgasnabehanding en turbo diagnose