GMTO KennisTest

Kennistest QTS

Kennis niveau test Kennistest QTS.





  • Wat kan een gevolg zijn voor de turbo bij een te hoge carterdruk?





    Vraag 11



  • Tegenwoordig worden druk vul systemen steeds vaker gecombineerd. Een voorbeeld hiervan is een uitlaatgasturbo in combinatie met een roots blower. Welk voordeel heeft een roots blower?





    Vraag 14



  • In onderstaande meting is de sturing te zien van het magneetventiel van de turbo versteller. De klacht is dat er geen turbo druk geregeld wordt.

    In onderstaand deelschema is te zien hoe er gemeten wordt met de scope.





    Vraag 4



  • Hoe kan getest worden of een turbo niet meer dan de maximaal toelaatbare speling heeft? Zowel axiaal als radiaal.





    Vraag 8



  • Welke aspecten moeten minimaal tegelijkertijd gemeten worden met een scope of gelijkwaardige meetapparatuur, om de turboregeling onder belasting in beeld te krijgen en te diagnosticeren?





    Vraag 3



  • Turbo’s worden toegepast op benzine en diesel motoren. Beide motoren werken volgens een ander principe. Bij onderstaande stellingen wordt er van uit gegaan dat er alleen een turbo toegevoegd wordt en dat toerental en vermogen en andere test omstandigheden hetzelfde blijven.

    Welke stelling is juist?

    Stelling 1 Wanneer een turbo wordt toegepast op een diesel motor, zal bij gelijkblijvende inspuithoeveelheid het rendement van de motor gaan toenemen.

    Stelling 2 Wanneer een turbo wordt toegepast op een benzine motor, kan het rendement alleen stijgen wanneer de cilinderinhoud wordt verkleind.





    Vraag 18



  • Een dieselvoertuig komt binnen in de werkplaats met foutcodes op de turboregeling en de luchtmassa meter. De motor draait in noodloop. Bij het losnemen van de luchtmassameter lijkt het vermogen weer terug te zijn.

    Wat is er vermoedelijk defect?





    Vraag 22



  • Na het vervangen van een turbo moeten een aantal zaken goed gecontroleerd worden. Op welk belangrijk punt moet de intercooler worden gecontroleerd?





    Vraag 30



  • Waarom is het belangrijk om bij een turbo diagnose te weten onder welke euronorm een auto/motor valt?





    Vraag 21



  • Via de actuele meetgegevens die met de communicatie tester tijdens het rijden kunnen worden opgevraagd, kan de gemeten- en de gewenste turbodruk worden weergegeven.

    Hoe kunnen deze twee parameters worden gebruikt bij diagnose?





    Vraag 23

  • vragen versturen.