nieuws

GMTO in het AMT ‘De Top’ magazine “Helpdesk en trainingen horen bij elkaar”

In deze speciale uitgave van AMT maken ze ‘de toekomst’ praktisch en helpen ze je echt op weg. Grossiers, werkplaatsformules, opleiders, leveranciers en brancheorganisaties bieden je handvatten én je leert de man of vrouw achter de organisatie kennen. Uiteraard is GMTO te vinden in de editie van 2022 met een interessant artikel.

 

Mensen investeren liever in een helpdesk dan in een training. Daar zijn de help- desks zelf schuldig aan, zo is de gedachte. Ze zijn zó goed, dat je met een beetje basiskennis rustig op een helpdesk kunt vertrouwen. Arjen Woudstra van GMTO ziet dat anders. “Het zijn de trainingen die de werkplaats efficiënter maken.”

 

Artikel GMTO AMT ‘De Top’ magazine

 

Passage uit artikel: GMTO AMT ‘De Top’

Trainingen kosten geld en je bent een monteur een dag kwijt. Voor de helft van de kosten heb je een jaarabonnement op een helpdesk en daar mag je onbeperkt – althans bij GMTO – gebruik van maken. “Dat is correct, maar het nadeel is dat je kennis afneemt zonder training”, zegt Arjen Woudstra, algemeen manager van GMTO. “Straks weet de monteur niet meer welke oplossing nodig is voor welk probleem. Voorbeeld: wij kregen een verzoek om een sleutel in te leren, maar die sleutel was stuk. Dat had die monteur op verschillende manieren kunnen constateren, maar daar heb je wel kennis voor nodig. Die kennis is ook nodig om te bepalen.

 

Ankerpunt

Monteurs stopten tijdens de crisis van 2008 tot 2013 met trainen. Ze vulden het gat in hun kennis met een helpdeskabonnement. “Na 2013 nam het kennisgat nog verder toe”, zegt Woudstra. “En nu komt er zoveel op de autobranche af dat we tegen problemen aanlopen. Wij maken mensen via de helpdesk bewust van wat er op hen afkomt en welke training belangrijk voor ze is. De enige oplossing om dat kennisgat te dichten, is om te werken aan je kennis. Dat is onze visie. Met kennis en ondersteuning groei je in je competenties. Dat zorgt voor een positieve kettingreactie: je wordt een betere arbeidskracht, krijgt meer werkplezier en het bedrijf floreert. De man of vrouw in de werkplaats is ons ankerpunt.”

nieuwsGMTO in het AMT ‘De Top’ magazine “Helpdesk en trainingen horen bij elkaar”