GMTO KennisTest

Kennistest QTS

Kennis niveau test Kennistest QTS.





  • Een turbo is vastgelopen en flink beschadigd. Er wordt een nieuwe turbo gemonteerd. Wat zijn nu belangrijke punten om te controleren?





    Vraag 27



  • Via de actuele meetgegevens die met de communicatie tester tijdens het rijden kunnen worden opgevraagd, kan de gemeten- en de gewenste turbodruk worden weergegeven.

    Hoe kunnen deze twee parameters worden gebruikt bij diagnose?





    Vraag 23



  • Tegenwoordig worden druk vul systemen steeds vaker gecombineerd. Een voorbeeld hiervan is een uitlaatgasturbo in combinatie met een roots blower. Welk voordeel heeft een roots blower?





    Vraag 14



  • Afgebeeld is een variabele turbo in twee standen.

    Wat gebeurt er met de turbodruk als de schoepen van stand 1 naar stand 2 verdraaid worden?





    Vraag 17



  • Een diesel voertuig met bouwjaar 2010 komt binnen in de werkplaats, de klacht is vermogensverlies. Wat opvalt is dat er zwarte rook uit de uitlaat komt. Wat kan op basis van deze informatie als eerste geconcludeerd worden?





    Vraag 24



  • Turbo’s worden toegepast op benzine en diesel motoren. Beide motoren werken volgens een ander principe. Bij onderstaande stellingen wordt er van uit gegaan dat er alleen een turbo toegevoegd wordt en dat toerental en vermogen en andere test omstandigheden hetzelfde blijven.

    Welke stelling is juist?

    Stelling 1 Wanneer een turbo wordt toegepast op een diesel motor, zal bij gelijkblijvende inspuithoeveelheid het rendement van de motor gaan toenemen.

    Stelling 2 Wanneer een turbo wordt toegepast op een benzine motor, kan het rendement alleen stijgen wanneer de cilinderinhoud wordt verkleind.





    Vraag 18



  • Na montage van een nieuwe turbo wordt de turbo druk gecontroleerd. Wat is hiervoor een betrouwbare methode?





    Vraag 28



  • In onderstaande meting is de sturing te zien van het magneetventiel van de turbo versteller. De klacht is dat er geen turbo druk geregeld wordt.

    In onderstaand deelschema is te zien hoe er gemeten wordt met de scope.





    Vraag 4



  • Afgebeeld is een twin scroll turbo. Wat is het voordeel van een twin scroll turbo systeem?





    Vraag 13



  • In de afbeelding is een digitale drukmeter aangesloten tussen het vacuüm regelventiel en de turbo actuator. Deze wordt met kanaal 1 van een scope (CH1) gemeten. Door met een scope ook het tweede kanaal (CH2) te meten, kan de sturing van het regelventiel tegelijkertijd worden gemeten. Waarom is het belangrijk om op deze manier te meten?





    Vraag 1

  • vragen versturen.